الإعلامية المصرية ريهام سعيد تعلن اعتزال الفن والإعلام

الإعلامية المصرية ريهام سعيد تعلن اعتزال الفن والإعلام
الإعلامية المصرية ريهام سعيد تعلن اعتزال الفن والإعلام

الإعلامية المصرية ريهام سعيد تعلن اعتزال الفن والإعلام

القاهرة - نيوترك بوست

أعلنت الإعلامية ريهام سعيد إعتزال العمل الفني والإعلامي.

وقالت سعيد في تغريدة على حسابها على "فيسبوك" : "  بما أن هناك حملة ممنهجة من خلال المواقع اللي بتنزل كل 3 دقائق حاجة من الصبح تقوّم بيها الناس عليّ، فمجرد أن يقرأ أحد أنني أهنت الناس البدنية ومرضى السمنة، وبما إننا شعب بيكسل يقرأ ويشوف، فبيصدق على طول ويزيط مع الزيطة ومش مهم بقى الست دي حالها وعيالها".

وأكدت ريهام أنها قررت التفرغ لحياتها الأسرية وتربية أبنائها. 

 وأضافت :" مش مهم بقى.. مش مهم نكذب ونصدق الكذبة.. المهم إن أي حد ساهم في وقفي النهاردة من الصحفيين والمواقع هم ناس بتكذب لأني مقلتش ولا حاجة.. والله العظيم ما قلت ولا حاجة.. كل الناس اللى بتكتب تعليقات تحت الأخبار في المواقع واضح إنها سامعة وحافظة مش فاهمة".

ولفتت ريهام إلى أن من تحدث في الموضوع لم يرى الحلقة انما رددوا لبعض الكلام لم اتحدث به.

وقالت ريهام إن التخين شكله مش حلو ومش قادر يمشي على رجليه وعايش ميت.. في واحدة كاتبة إني قلت ملهوش حق في الحياة، وناس تقول إني أهنتهم.. لكن كلمة عايشين ميتين دي هم اللى قالوهالي، وبتكلم على الناس اللى فوق الـ200 و250 كيلو".

و تابعت : "أنا بعتذر لكل الناس اللي زعلت مني عن سوء فهم لأني لم أقصد إني أهين أي حد.. ومش بعتذر عشان أرجع للشاشة تاني، أنا خلاص مش هشتغل في الإعلام تاني ولا التمثيل تاني، لأن أخطر حاجة على مريض السمنة كل حاجة هو الضغط، وأنا بقالي 16 سنة مضغوطة".

وأكدت ريهام أن الوقت حان لكي ترتاح وتجلس مع أبنائها لافتة إلى أنها 16 سنة وهي تعمل بضمير ورأسها مرفوعة.

وجهت عتابها لكابتن منتخب مصر السابق أحمد حسن قائلة: "كابتن أحمد حسن مامتك زي القمر وكل حاجة محدش قال إنها مش زي القمر، لكن واضح إنك ماتفرجتش على الحلقة أنت كمان وزيطت مع الزيطة وهيصت مع الهيصة.. هي زي القمر وممكن تبقى زي القمر أكتر لو خست.. مينفعش تشجعها على إنها تبقى تخينة عشان الضغط والكوليسترول ورجلها مش هتقدر تمشي عليها ونفسها تقيل، اسألها هي.. هو ده اللى أنا كنت عايزة أغيره".

وأضافت متابعة:" أنا ما قلتش حاجة عن التخان، كل ده تأليف وظلم بس انتم خدمتوني وأنا مش راجعة تاني، أنا اتوقفت 30 مرة، وأول مرة أقول كده.. أنا مش راجعة تاني، لأن عندي حاجات اهم أعملها..

واختتمت: "كل الناس اللى بتدخل على المواقع من غير ما تشوف يقولها بلاش تقطع فيّ..ولا أقولك قطّع أنا محتاجة حسنات أكتر وأكتر ".

مشاركة على: